خاک سرخ

خلقکم من تراب - شما را از خاکی بی جان آفریدیم

خاک سرخ

خلقکم من تراب - شما را از خاکی بی جان آفریدیم

رحمت حق

رحمت حق

 

گزیده ای از آثار و سیره امام خمینی (ره ) در باره امام زمان (عج )
بخش دوم و پایانی
امید آن است که مسلمانان و مستضعفان جهان به پا خیزند و داد خود را از مستکبران بگیرند و مقدمات فرج آل محمد ـ صلی الله علیه و آله ـ را فراهم نمایند.
صحیفه امام ج 18 ص 462
ارزش دارد که انسان در مقابل ظلم بایستد در مقابل ظالم بایستد و مشتش را گره کند و توی دهنش بزند و نگذارد که اینقدر ظلم زیاد بشود این ارزش دارد ما تکلیف داریم آقا!
اینطور نیست که حالا ما که منتظر ظهور امام زمان ـ سلام الله علیه ـ هستیم پس دیگر بنشینیم در خانه هایمان تسبیح را دست بگیریم و بگوییم :
عجل علی فرجه عجل با کار شما باید تعجیل بشود شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید همه با هم بشوید ان شا الله ظهور می کند ایشان .
صحیفه امام ج 18 ص 269
همه در زیر پرچم پر افتخار اسلام مجتمع و با دشمنان اسلام و محرومان جهان به دفاع بر خیزید و به سوی یک دولت اسلامی با جمهوریهای آزاد و مستقل به پیش روید که با تحقق آن همه مستکبران جهان را به جای خود خواهید نشاند و همه مستضعفان را به امامت و وراثت ارض خواهید رساند. به امید آن روز که خداوند تعالی وعده فرموده است .
صحیفه امام ج 21 ص 448
امیدواریم که جوانان مالله برسند به جایی که حکومت اسلامی توسعه پیدا کند در همه جا و عدل اسلامی در همه جا توسعه پیدا کند و عدل اسلامی این است که همه حکومت هایی که در دنیا هستند روی موازین اسلامی حکومت بکنند.
و ما امیدواریم که این امر به تدریج مهیا بشود برای آن وقتی که آن عدل بزرگ اسلامی در روی زمین توسعه پیدا می کند و حکومت ها حکومت عدل می شوند.
صحیفه امام ج 20 ص 206
امیدوارم که ما همه جز هیات قائمیه باشیم و همه به آن وظایفی که اسلام قرآن تحت لوای حضرت صاحب ـ سلام الله علیه ـ برای ما تعیین فرموده اند عمل کنیم و صورتها را محتوای واقعی به آن بدهیم و الفاظ را معانی حقیقی .
شاید این وصفی که برای حضرت صاحب ـ سلام الله علیه ـ ذکر شده است دنبال همین آیه شریفه که می فرماید : قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی وفرادی . دنبال همین معنا باشد که همه باید قیام بکنیم قیام واحد که بالاترین قیام همان قیام آن شخص واحد است و همه قیامها باید دنبال آن قیام باشد و قیام لله باشد.
خدای تبارک و تعالی می فرماید که : من فقط یک موعظه دارم به شما قل انما اعظکم بواحده به امت بگو که فقط من یک موعظه دارم به شما و آن موعظه این است که قیام کنید و قیام لله باشد قیام لله کنید.
البته آن حضرت قیام لله می فرمایند و آن للهی که و آن خلوصی که برای ایشان هست برای دیگران نیست لکن شیعه های بزرگوار آن حضرت هم باید پیروی از او بکنند در اینکه قیام کنند لله برای خدا.
صحیفه امام ج 8 ص 8
من امیدوارم که ان شا الله برسد روزی که آن وعده مسلم خدا تحقق پیدا کند و مستضعفان مالک ارض بشوند. این مطلب وعده خداست و تخلف ندارد منتها آیا ما درک کنیم یا نکنیم آن به دست خداست .
ممکن است در یک برهه کمی وسایل فراهم بشود و چشم ما روشن بشود به جمال ایشان . این چیزی که ما در این وقت در این عصر وظیفه داریم این مهم است . همه انتظار داریم وجود مبارک ایشان را لکن با انتظار تنها نمی شود بلکه با وضعی که بسیاری دارند انتظار نیست .
ما باید ملاحظه وظیفه فعلی شرعی ـ الهی خودمان را بکنیم و باکی از هیچ امری از امور نداشته باشیم .
کسی که برای رضای خدا ان شا الله مشغول انجام وظیفه است توقع این را نداشته باشد که مورد قبول همه است هیچ امری مورد قبول همه نیست .
صحیفه امام ج 19 ص 246
تمام سپاه پاسداران و تمام دادگاهها و تمام کمیته ها و تمام قشرهایی که می خواهند خدمت کنند به این کشور توجه داشته باشند که همه اینها خدمتگزار اسلامند. الان جمهوری اسلامی است . و شماها از جنود اسلامی هستید.
لشکر اسلام هستید. شما کارمند اسلام و کارمند امام زمان هستید. توجه کنید که نبادا یک وقتی یک خطایی بکنید بر خلاف مسیر اسلام . بر خلاف مسیر جمهوری اسلامی قدمی بردارید. این یک وظیفه خطیری است برای همه . برای ما و برای شما.
صحیفه امام ج 11 ص 249

شما جنود خدا هستید و پیروزید. آنهاییکه در ابتدا حرکت خودشان را شروع کردند با طمانینه قلبی شروع کردند و از هیچ نترسیدند.
شما ایمان دارید قلبهایتان با مبدا نور و قدرت پیوند خورده است پیوندی نا گسستنی ... شما مورد نظر امام زمان هستید و از آنجا که ایمان و قدرت و امام زمان را دارید همه چیز دارید.
پشتوانه شما الهی است باید این پشتوانه را حفظ کنید و وقتی ما چنین تکیه گاهی داریم از هیچ چیز نمی ترسیم .
صحیفه امام ج 19 ص 172
آن کاری که لشکر امام زمان باید بکند با آن کاری که لشکر طاغوت می کرد فرق دارد همان طوری که خود امام زمان با طاغوت فرق داشت . آن حکومت جور بود و این حکومت عدل آن حکومت طاغوت بود و این حکومت خدا.
صحیفه امام ج 11 ص 467
عنایت شما فرماندارها یا خدمتگزاران به خلق به این طبقه ضعیف بیشتر باشد تا آن طبقه بالا. مبادا یکوقتی یک نفر آدمی که مثلا متمکن است و چیز دار است با یک نفر آدم ضعیف او را با آنکه آن یکی باید جلو باشد او را جلو بیندازید....
من نمی گویم آن یکی را جلو بیندازید می گویم عدالت باید باشد. البته در یک فرمانداری که به آن احتیاج دارند نمی تواند همه را یکدفعه بپذیرد لکن روی عدالت باشد که آن آدمی که ضعیف است هم بپذیرد آن یکی هم که غیر ضعیف است او را هم بپذیرد.
وقتی نامه های ما را بردند پیش امام زمان ـ سلام الله علیه ـ که در روایات است که هر هفته می برند هفته ای دو دفعه .
وقتی بردند اعمال ما جوری باشد که نمایش از این بدهد که ما تابعیم ما آنطور نیست که خود سر بخواهیم یک کاری را انجام بدهیم .
صحیفه امام ج 9 ص 123
ابدا گروه گرایی نکنید. شما هم لشکر امام زمان هستید و همه گروه واحد و این گروه واحد جند خدا
(است و) لشکر امام زمان .
صحیفه امام ج 14 ص 144
روحانیون که نماینده رسول خدا هستند در بین مردم اگر خدای نخواسته روحانیونی که مدعی این هستند که نماینده امام زمان الآن هستند در بین مردم اگر خدای نخواسته از یکیشان یک چیزی صادر بشود که بر خلاف اسلام باشد اینطور نیست که فقط خودش را از بین برده این حیثیت روحانیت را لکه دار کرده .
این یک وظیفه بزرگی به عهده اش هست . روحانی همچو نیست که اگر یک خلافی بکند که زید این خلاف را کرده . خلاف روحانی به اندازه ای که سعه شعاع نفوذش هست خطایش خطای بزرگ هست .
خطایی است که عفوش در درگاه خدا بسیار مشکل است . برای اینکه این نماینده یعنی مدعی نمایندگی از طرف امام زمان ـ سلام الله علیه ـ و اسلام را دارد.
نماینده امام زمان اگر خدای نخواسته یک قدمی کج بگذارد این اسباب این می شود که مردم به روحانیت بدبین بشوند. بدبین شدن به روحانیت و شکست روحانیت شکست اسلام است . آن که حفظ کرده است تا حالا اسلام را این طبقه بودند.
و اگر در این طبقه شخصی اشخاصی پیدا بشوند که بر خلاف مصالح اسلام خدای نخواسته عمل بکند جرمی است که از آدمکشی بدتر است . جرمی است که از همه معاصی بدتر.
برای اینکه جرم صادر می شود از کسی که آبروی یک روحانیت را از بین می برد. مردم را آنهایی که غافل هستند از اسلام گاهی وقتها بر می گرداند. اینطور نیست که وارد شده است که ـ چنانچه عالم فاسد بشود عالم فاسد می شود.
برای اینکه عالم ـ به حسب ظاهر ـ نماینده امام است . و اگر خدای نخواسته یک فسادی در او پیدا بشود فاسد بشود قشرهای ملت را فاسد می کند. گاهی عالم را فاسد می کند. و از آن طرف اگر صالح باشد صالح می کند قشرهای ملت را. صالح می کند عالم را.
صحیفه امام ج 11 ص 250
شما نشانه خدا هستید نشانه اسلام ان شا الله خواهید بود و کسی که نشانه خدا و نشانه اسلام است باید همه حرکاتش همه سکناتش همه اعمالش همه گفتار و کردارش الهی باشد روی موازین الهی باشد.
مردم به روحانیون نظر دارند توجه دارند توجه به پیغمبر اکرم که اینها نمایندگان پیغمبر اکرم و امام زمان ـ سلام الله علیه ـ هستند.
اگر خدای نخواسته از اینهایی که نماینده هستند از طرف اولیای خدا از طرف رسول خدا اینها اگر یکوقت یک انحرافی از آنها پیدا بشود شاید اشخاص غرضمند این را به پای اسلام حساب کنند خیال کنند تعلیمات اسلامی اینطور است .
و لهذا راه راه پر خطری است و راه شریفی . جدیت کنید که از این راه پر خطر خوب عبور کنید که این صراط است . صراط مستقیم الهی از اینجا شروع می شود.
صحیفه امام ج 8 ص 261

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد